Klasika u Pučkom

0

VEDRAN KOCELJ, truba

KREŠIMIR STARČEVIĆ, klavir

 Program:

Mario Castelnuovo-Tedesco (1895. – 1968.)

     Sonata Pomposa za trubu i klavir, op. 179 br. 1

Allegro moderato (ma robusto e deciso)

Molto moderato e ben sostenuto (Aria da Chiesa)

Molto misurato (Chaconne)

  Nikolaj Medtner (1880. – 1951.)

     Sonata-elegija za klavir u d-molu, op. 11 br. 2

Andante molto esperssivo – Coda. Allegro molto (doppio movimento)

 Stjepan Šulek (1914. – 1986.)

     Sonata za trubu i klavir, „Povečerje“

Andante tranquillo – Moderato assai – Un poco sostenuto –

Tempo 1 (Moderato assai) – Andante molto tranquillo

 Robert Schumann (1810. – 1856.)

     Iz ciklusa „Fantasiestücke“ („Maštanja“), za klavir, op. 12:

I – Des Abends (Večer)

II – Aufschwung (Polet)

III – Warum? (Zašto?)

V – In der Nacht (U noći)

 Robert Schumann:

     Adagio i allegro u As-duru, op. 70 (transkripcija za trubu i klavir: Huw Morgan)

VEDRAN KOCELJ (Dubrovnik, 1977.) diplomirao je trubu na Glazbenoj akademiji u Ljubljani u razredu Stanka Arnolda. Usavršavao se na majstorskim tečajevima kod Johna Wallecea, Boa Nilsona i Eda Carrola. Na natjecanju mladih glazbenika u Sloveniji 1999. godine osvojio je prvu nagradu te se plasirao u polufinale međunarodnih natjecanja u Toulonu 2000. i Maurice Andre u Parizu 2006. U velikoj konkurenciji glazbenika iz cijeloga svijeta, položio je audiciju za Omladinski orkestar Gustav Mahler te bio njegov član na europskoj turneji godine 2000. pod vodstvom Pierrea Bouleza.

Svestrani glazbenik s afinitetom prema različitim stilskim razdobljima, već je četrnaest godina prvi trubač Simfonijskog orkestra Hrvatske radiotelevizije, ujedno i član Cantus ansambla specijaliziranog za suvremenu glazbu i stalni suradnik Hrvatskog baroknog ansambla. Pet godina koliko je postojao, svirao je u Hrvatskom brass kvintetu i s njim ostvario brojne nastupe u Hrvatskoj, Italiji, Švicarskoj i Kini.

Jedan je od vodećih solista na trubi sa širokim rasponom repertoara među kojim su neki od najzahtjevnijih koncerata za ovaj instrument poput onih Andréa Joliveta ili Michaela Haydna. Poznat kao promicatelj glazbe hrvatskih autora, na nedavno održanom 27. Muzičkom biennalu Zagreb ostvario je svjetsku praizvedbu skladbe Tromberia Milka Kelemena uz Zagrebačku filharmoniju i dirigenta Lucu Pfaffa, s aklamacijama pozdravljenu od kritike i samog skladatelja. Bio je jedan od troje solista na praizvedbi Drugog zagrebačkog koncerta Berislava Šipuša nastalog na narudžbu ansambla Zagrebački solisti. Osim toga, više je puta izveo te studijski snimio za potrebe programa Hrvatskoga radija Serenadu za trubu, glasovir, gudače i udaraljke Brune Bjelinskog te prvu cjelovitu verziju Concertina za trubu, gudače i timpane Borisa Papandopula. Obje je snimke ostvario uz pratnju Simfonijskog orkestra HRT-a pod ravnanjem Mladena Tarbuka.

Pored redovitih nastupa uz matični orkestar, solističke je koncerte održao uz Zagrebačke soliste, Komorni orkestar iz Züricha, Varaždinski komorni orkestar, Dubrovački simfonijski orkestar, Hrvatski barokni ansambl, Zadarski komorni orkestar, Simfonijski puhački orkestar Oružanih snaga RH, Gruzijski komorni orkestar iz Ingolstadta i to pod ravnanjem dirigenata među kojima su Nikša Bareza, Mladen Tarbuk, Tomislav Fačini, Ivan Repušić, Howard Griffiths, Ariel Zuckermann, Mimi Mitchell… U nekoliko je navrata solistički podij dijelio s umjetnicima svjetskog glasa, pripadnicima njegova naraštaja: trubačem Gáborom Boldozckim i pijanisticom Martinom Filjak.

KREŠIMIR STARČEVIĆ (Zagreb, 1988.) počeo je učiti klavir tek sa 12 godina u Umjetničkoj školi Franje Lučića u Velikoj Gorici u klasi Andreje Markulin. Godine 2007. upisuje Muzičku akademiju u Zagrebu u klasia Đorđa Stanettija. Preddiplomski studij završio je 2011. godine Magna cum laude, dok je diplomski studij završio 2013. U sklopu programa studentske razmjene Erasmus, akademsku godinu 2012./2013. proveo je na Sveučilištu za glazbu i primijenjene umjetnosti u Beču u klasi Stefana Vladara. Za postignuća u toj akademskoj godini nagrađen je Dekanovom nagradom.

Dobitnik je prvih i drugih nagrada na Županijskim i Državnim natjecanjima učenika i studenata glazbe, kao i druge nagrade na Međunarodnom pijanističkom natjecanju Zlatko Grgošević, 2007. Na 9. Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika Ferdo Livadić 2012. godine osvojio je Nagradu grada Samobora za najbolje izvedeno djelo hrvatskog skladatelja. U dva navrata osvojio je treću nagradu, Nagradu grada Rovinja, na Pijanističkom natjecanju Zaklade Dino Škrapić (2012., 2014.).

Pohađao je seminare uglednih pijanista i pedagoga kao što su K.-H. Kämmerling, E. Indjić, N. Flores, R. Dalibaltayan, P. Paleczny, N. Grubert, G. Gruzman, E. Hubert i D. Detoni. Od 2009. do 2014. godine sudjelovao je u organizaciji ciklusa Virtuoso, a 2014. i 2015. obnašao je funkciju umjetničkog voditelja Zagrebačkih ljetnih večeri. Više puta bio je gost radijskih i televizijskih emisija, a djeluje i kao suradnik emisije Glazbena kutijica Obrazovnog programa Hrvatskog radija.

Više od deset godina redovito surađuje sa saksofonistom Lovrom Merčepom, s kojim je ostvario brojne nastupe, a muzicira i s mnogim drugim glazbenicima kao što su violinisti Marin Maras i Marco Graziani, klarinetisti Mihael Paar i Bruno Philipp, flautistica Antonija Jurin i trubač Vedran Kocelj. Od 2015. godine svira s violončelisticom Laticom Anić, s kojom je, među ostalim, nastupio 2016. godine i u Berlinu. Godine 2017. primio je Nagradu za najbolju umjetničku suradnju na 50. Tribini Darko Lukić, za koncert održan s Laticom u maloj dvorani Lisinski. Iste godine bio je umjetnički suradnik prestižnog Universal Marimba Competition Belgium, a dugogodišnji je suradnik je Međunarodnog tjedna udaraljkaških ansambala u Bjelovaru. Surađivao je sa uglednim udaraljkašima poput Pei-Ching Wu, Marianne Bednarske, Luisa Camacha Monetalegrea i Filipa Merčepa.

Povodom 100. obljetnice smrti Claudea Debussyja, u ožujku 2018. godine osmislio je i realizirao Dane Debussyja u Velikoj Gorici, a u rujnu iste godine u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu po prvi puta u Hrvatskoj izveo je skladateljevu klavirsku komornu glazbu u integralnom kronološkom obliku, u suradnji s Laticom Anić, Marcom Grazianijem i Brunom Philippom. Iste godine primio je Nagradu Grada Velike Gorice s likom Franje pl. Lučića.

Nastupio je na festivalima kao što su Festival sv. Marka, Muzički biennale Zagreb, Samoborska glazbena jesen, Riječke ljetne noći, Rapske glazbene večeri, Senjske glazbene večeri, ciklus Pianofortissimo, Danima Matice hrvatske u Sarajevu i drugi. Kao pijanist i producent, 2016. godine je sudjelovao u projektu integralne izvedbe 32 klavirske sonate L. van Beethovenva u Koncertnoj dvorani Blagoje Bersa u Zagrebu. Solistički je nastupio uz Zagrebačku filharmoniju, Simfonijski orkestar HRT-a, Zagrebačke soliste i Simfonijski orkestar Muzičke akademije u Zagrebu, pod vodstvom dirigenata kao što su Pavle Dešpalj, Mladen Tarbuk, Saša Britvić i Tonči Bilić.

Gs Press / Pučko otvoreno učilište

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.